Alla inlägg under april 2008

Av Emma Rasmus - 30 april 2008 23:25

Har alltid tänkt att vigselringen ska vara likadan som vigselringen.

Men nu, när det är dax att beställa, börjar jag få beslutsångest.


Gillar nämligen den här ringen också, men den är 1 mm mindre på "höjden" änförlovningsringen, så jag är lite osäker. Måste försöka prova den hos någon guldsmed innan jag beställer den. OM det blir den.



Av Emma Rasmus - 30 april 2008 17:15

och vi åker hemifrån. Vilken fantastiskt bra idé!


Trevlig Valborg!

Av Emma Rasmus - 29 april 2008 21:37

"Ingen, ingen vet var den finns"


Har fortfarande inte beställt vigselringen. MEN har iaf bett att få hem ett ring-mått så jag kan se vad det ska vara för storlek. :)

Av Emma Rasmus - 29 april 2008 20:38

Woohoo! Idag kom mitt senaste inköp från Ginza.

En cdskiva med Musik till Bröllop. Så nu ska jag tvinga Rasmus att föra över Mendehlssons Bröllopsmarsch till min telefon så jag kan ha den som ringsignal. Oh yes, I am!

Ps.

Av Emma Rasmus - 29 april 2008 18:23

Min storasyster blev MORMOR igår!!

Min systerdotter Camilla fick en dotter. Mys!

Av Emma Rasmus - 29 april 2008 18:16

Hurra, hurra! Nu har jag beställt min brudbukett, tärnornas buketter, Rasmus knapphålsblomma och marsalkarnas knapphålsblommor.Det hela skulle gå på 2500 kronor, så det känns väl överkomligt. Har egentligen inte den blekaste aning om vad som är rimligt att betala för brudbukett och grejer, så jag bara log och sa tack tack.


Men hur som helst, så var jag väldigt bra förberedd när jag kom till floristen. Hade med mig bilder på 5 olika buketter + två bilder på klänningen så hon verkligen skulle förstå vad jag var ute efter och vad jag inte var ute efter.


Vi kom till slut överens om en rund bukett, ganska tätt bunden i en hållare för hållbarheten (Haha, håll-are för håll-barheten. Helt min typ av humor)

Det blir cremefärgade Vendelarosor (hon avrådde från pärlor ifall det skulle bli för mycket, så det var lite tråkigt, men helt okej) och murgröna som lindas runt om som en "krans". Alldeles strålande tycker jag att det låter. Jag är nöjd! Hur den sedan kommer se ut i verkligheten har jag ju ingen aning om.


Hur som helst (igen) så sa Floristen efter mina förklaringar att hon kände sig lite överkörd stackarn. Men jag sa åt henne redan från början att hon fick hejda mig när som helst. Så hon får skylla sig själv! :)

Av Emma Rasmus - 27 april 2008 22:38

Nu är hela lägenheten i toppskick, tack vare Ida (och mig själv) som städat både förra helgen och den här helgen.


Så nu är vi redo för besök! Ska bara hålla det städat också...


Trodde att jag skulle skriva mer och mer här i bloggen ju närmare bröllopet vi kom, men det HÄNDER ju ingenting.

Av Emma Rasmus - 25 april 2008 20:40

Nu börjar tiden gå galet fort.

Hur ska man hinna med allt - egentligen?

Samtidigt gör jag inte direkt något bröllopsrelaterat förtillfället, men ska försöka åka iväg till floristen i helgen. Det är som på tiden. Ska väl vara gjort sex månader innan eller något sådant enligt alla planeringslistor...

Presentation

Omröstning

Vilken låt tycker du vi ska dansa första dansen till?
 Everything I do, I do it for you
 I don´t wanna miss a thing
 Come what may
 Heaven
 I do
 This I swear
 Annan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards