Alla inlägg under juli 2007

Av Emma Rasmus - 30 juli 2007 21:42

Drömklänningen. Eller iaf den klara favoriten av dem jag provade. Nu är det ju inte jag på bilderna, så ni vet (ni som inte redan vet det). Dessutom vill jag ha den champangefärgad, inte ivory eller vit.


Glöm inte att önska låtar att dansa till!!!

Av Emma Rasmus - 27 juli 2007 13:53

Eftersom vi har dans efter middagen, så måste vi ju ha låtar att dansa till. Så, kom igen! Ni som kommer på vårt bröllop: Passa på att önska låtar redan nu! Ni som har tips och idéer, bidra med dem!


Med hopp om mååånga, mååånga bra förslag!



Av Emma Rasmus - 26 juli 2007 13:09

Eftersom jag och Nina tyvärr inte hann med att göra någon provuppsättning med håret (och sminket) när jag var uppe i Östersund, så har jag beslutat att istället försöka få tag i en riktigt bra frisör som kan sköta håruppsättning. Och helst sminket också. Vill ju gärna hinna göra en provomgång, så jag vet hur jag kommer se ut på självaste bröllopsdagen och någon mer resa upp till Östersund hinner jag nog inte med.


Hmm. Var hittar man en bra frisör?


Av Emma Rasmus - 25 juli 2007 00:46

Min goda vän Annika har tackat ja till att vara min tärna. Är alldeles överlycklig!


Provningen av brudklänningar gick bra, har hittat en favorit, men den känns inte riktigt 100 %, men minst 99 %. Ska nog försöka prova lite fler. Får nog bli en tur till huvudstaden någon gång, där bör ju utbudet vara snäppet större än här på Gotland. Vet iaf att jag ska ha en brudklänning i storlek 36. Alltid något.


I övrigt har helgen i Östersund förflutit utan alltför mycket bröllopstankar eller bröllopsplaner. Hann inte med att kolla upp återförsäljaren av Bröllopsbubblor, så dessa får vi väl beställa via nätet istället. Det finns ju gott om tid.





Av Emma Rasmus - 17 juli 2007 11:15

12 månader innan

Bestäm datum och tidpunkt för vigseln

Bestäm bröllopets stil/karaktär

Boka kyrka


9 månader innan

Bestäm bröllopsklädsel, ska den sys, hyras eller köpas

Besluta er för en budget tillsammans och kom överens om hur bröllopsutgifterna ska betalas

Boka festlokal

Boka fotograf

Påbörja gästlistan

Välj vilka som ska ingå i ert bröllopsfölje


6 månader innan

Börja tänka på bröllopsmenyn och andra arrangemang i samband med festen

Utse toastmaster

Beställ brudbukett och blommor, tänk på ett eventuellt färgtema för bröllopet

Utforma och beställ inbjudnings-, placerings- och tackkort

Välj och boka/köp klädsel till tärna

Planera för bröllopsresan


4 månader innan

Boka en tid för att träffa vigselförättaren och gå igenom vigselcermonin

Gå igenom sång och musik och välj eventuellt någon solist

Färdigställ menyn

Boka den utrustning och de festtillbehör ni planerar hyra

Planera och bestäm brudparets övernattning samt gästernas

Boka alla transportmedel


3 månader innan

Beställ tid hos frisören

Införskaffa brudens alla tillbehör

Gör upp ett program över vad som ska hända under bröllopsdagen. Utse någon som hjälper till med det praktiska

Välj och beställ vigselring och gravyr

Kontakta skattemyndigheten för hindersprövning


6-8 veckor innan

Skriv inbjudningskorten och skicka ut dem

Beställ bröllopstårtan

Skriv ner en detaljerad inköpslista om ni planerar att själva arrangera bröllopsfesten

Skriv ner en önskelista och lämna den till någon som kan informera gästerna


1 månad innan

Prova hela brudklädseln och kontrollera att allt är klart

Träffa frisören för en sista avstäming av frisyr och smink

Förbered en placeringslista och skiss över bordsplacering


2 veckor innan

Hämta vigselringarna och försäkra er om att de passar

Kontakta fotografen för avstämning av alla detaljer

Besök festlokalen och gör en detaljerad genomgång av bröllopsmiddagen

Samla alla som har en uppgift vid bröllopet och gå igenom bröllopsschemat

Kontrollera alla bokningar ni gjort - blommor, transporter, hyrsaker etc.

Gör klart bordsplaceringen när alla svarat på inbjudan


1 vecka innan

Repetera vigselcermonin en sista gång med de berörda

Packa för bröllopsresan



Av Emma Rasmus - 17 juli 2007 11:00

Jag erkänner: Jag är sjukt detaljfokuserad. Har sällan (eller aldrig) varit så här detaljfokuserad tidigare i mitt liv. Nu ska allting helt plötsligt följa ett "tema".


Vi ska göra en egen gästbok. Av typen "Mina vänner". Har ni tips på vad som ska/bör/kan finnas med i den så skriv en kommentar. Hittills har jag/vi tänkt:

Namn

Relation till brudparet

Jag kom hit tillsammans med

och satt bredvid

Kvällens höjdpunkt var

Mitt bästa minne med bruden/brudgummen/brudparet

Mitt bästa kärleksråd


och sedan en "sektion" där gästerna får ringa in vad de tror att brudparet har/gör om fem år. Och där finns massa förslag, typ: gått upp tio kilo var, köpt hus, går omkring i matchande träningsoveraller osv. osv.


Till denna egen designade gästbok (till stor del "stulen" från olika ställen på www.brollopstorget.se) ska vi ha vår BLÅ polaroidkamera, där man tar ett kort per sällskap. Sådan film är nämligen svinigt dyr!


Av Emma Rasmus - 15 juli 2007 19:42

Ska alldeles strax sätta mig ner och äta middag efter en hel helg i Pärkens tecken (Stångaspelen). Och som av en slump råkar min middag vara densamma som varmrätten vid vårt bröllop.


Så här kommer hela menyn, för den som vill veta vad som väntar:


Förrätt: Kajpsoppa

Varmrätt: Fläskflié/qournfilé, klyftpotatis, pepparsås och sallad

Efterrätt: Hjortronperfeit

Tårta och kaffe


Vad det blir till nattamat vet vi inte riktigt ännu. Men chips, dipp och godis måste ju finnas med någonstans för gottegrisar som oss...

Av Emma Rasmus - 14 juli 2007 05:44

Så här ser de förresten ut, mina skor. 149 kronor. Helt klart inom bröllopsbudgeten! :)

Presentation

Omröstning

Vilken låt tycker du vi ska dansa första dansen till?
 Everything I do, I do it for you
 I don´t wanna miss a thing
 Come what may
 Heaven
 I do
 This I swear
 Annan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards