Alla inlägg under november 2007

Av Emma Rasmus - 21 november 2007 22:30

Just ja, man ska ju kanske ha några speciella låtar på bröllopet också. Både under vigseln och efteråt. Nu måste man bara komma på vackra låtar som vi båda tycker om, någon som kan sjunga solo och... ja, vad mer?


Här kommer iaf en låt som jag bara älskar... :)


Av Emma Rasmus - 15 november 2007 22:26

Jisses, snart börjar det bli bråttom. Måste hitta kökspersonal och serveringspersonal. Dessutom har jag inte bokat någon frisör ännu. Skulle kunna få en billig bruduppsättning av en kompis till Rasmus syster,men hon ville inte sätta i någon tiara, och jag vill nog ha en. Dessutom måste jag hitta någon som kan lägga en snygg brudmakeup.


Ja, nu känner jag mig helt plötsligt stressad. Så det kan bli.



Av Emma Rasmus - 10 november 2007 23:34

Se, det är inte konstigt att Annika ska vara min tärna. Det är bara att läsa alla fina ord hon skrivit så förstår man precis varför jag valde henne.


Är just nu i valet och kvalet om jag ska lägga upp bilder på våra inbjudningskort eller inte. Men mest troligt inte. Vill ju som sagt att det ska vara en överraskning för våra gäster. Å andra sidan vill jag hemskt gärna visa dem för "allmänheten". Men de får nog snällt vänta tills i februari då vi skickat ut inbjudningskorten.


Funderar även över om vi kanske själva ska ta emot anmälningarna. Mest bara för att mamma bara går att nå via mobil, och det ser inte snyggt ut med ett mobilnummer till mamma och ett hemnummer till Rasmus föräldrar. Enorma petiteser, jag vet. Men hur jobbigt kan det vara att ta emot anmälningar själv? Det är ju trots allt bara 42 sällskap. Fast det kanske är svårare att tacka nej direkt till brudparet. Om man nu ska tacka nej.


Hmm. Får klura vidare på detta. Men vad tycker ni? Ska man OSA till brudparet eller till brudparets föräldrar?



Av Emma Rasmus - 6 november 2007 22:53

Vilken ära för mig! Jag har blivit tillfrågad att vara tärna på Emmas och Rasmus bröllop 6/6 2008. En av nästa års två stora händelser! (Emma, du vet hur jag tänker). Äran och glädjen jag känner är stor och jag lovar att jag ska hjälpa till med allt jag kan fram tills och även under Dagen.


Jag ska alltså skriva ett gästinlägg, där jag vill passa på att beskriva bruden, så som jag ser henne. För mig är Emma en varm männsika som ofta sätter andra mäniskor framför sig själv, vilket jag ibland skäller på henne om. Bara för att jag bryr mig om henne. Emma är en kompis som ringer och frågar hur jag mår, för att hon är genuint intresserad av vad jag har att säga. Emma skickar "pigga-på-dig-presenter" när jag är sjuk. Emma går ut med min hund när hon är gäst hos mig. Emma kan jag säga precis allt till, även mina innersta hemligheter som jag skäms lite över. Emma litar jag på till 110 % och jag vet att hon känner samma för mig. Det som är så bra med mig och Emma är att vi möts som två vuxna människor och respekterar varandra. Jag är glad för att min vän Emma finns och för att jag får vara en del av hennes liv.


   

Av Emma Rasmus - 4 november 2007 16:42

Undrar om man skulle göra ett försök med gästbloggare? Kanske kan vara en hit! Ska börja med att fråga vår tärna Annika om hon vill skriva ett inlägg...?

Av Emma Rasmus - 3 november 2007 16:52

28 stycken inslagna julklappar pryder just nu vårt vardagsrum och för mig är lyckan total! Jag började köpa julklappar redan i juni, så att det nu äntligen finns klokt julklappspapper i alla affärer made my day. Tillverkade eget julklappspapper till de juklappar som jag köpte i somras. Blev väldigt personligt på något vis, så det får vara kvar.


Så vilka får julklappar från mig i år? Det är en salig blandning från mamma, via mina vänner, till Rasmus morbrors fru. :)


Har fortfarande julklappar kvar att köpa, och det är tur det, annars hade jag blivit tokig. :)


Bild på julklappshögen kommer... kanske ser du ditt namn på någon av klapparna... ;)



Presentation

Omröstning

Vilken låt tycker du vi ska dansa första dansen till?
 Everything I do, I do it for you
 I don´t wanna miss a thing
 Come what may
 Heaven
 I do
 This I swear
 Annan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards