Alla inlägg under augusti 2007

Av Emma Rasmus - 25 augusti 2007 21:08

Jag äääälskar bröllopsspex, bröllopslekar och vackra,humoristiska tal.

 Vill man hålla tal på vårt bröllop, eller kanske spexa lite ska man kontakta vårt värdpar. Hur man får kontakt med dessa hittar ni under "Familj och vänner" på vår hemsida. Nu har ju inte inbjudningarna skickats ut, men ni som redan VET att ni är bjudna, och redan börjat fila på ert tal/spex kan ju kontakta dem... :)



Av Emma Rasmus - 25 augusti 2007 17:01

Woooii! Nytt pyssel på gång.


Grannen (återigen) skulle slänga lite krukor med fat. Så nu ska jag måla dem blåa, med vårt monogram på och ställa dem ute som askfat. Alltså ute, utanför bygdegården. Vad jag ska  ha dem till de närmaste 285 dagarna vet jag dock inte...


 

Av Emma Rasmus - 23 augusti 2007 19:17

För det första, tack för alla kommentarer! Är fantastiskt roligt att se vilka som läser här... :) Den största överraskningen måste vara coluber, som vanligtvis inte är så bröllopsintresserad... :) Men fortsätt läsa och kommentera!! ALLA! :)


Hittade en Telegrambok som min granne tänkt slänga. Lade givetvis beslag på den. Här kommer några favoriter (som jag gjort om så de passar in på oss):


En Dahlkvist mindre, en Pettersson mera

Tro på storken så kommer det flera


Skaffa er ungar, ett par tre i taget

Dessto större blir barnbidraget


Solot är sjunget

duetten är klar

Kören kommer i framtida dar


den här är lite klurig:

1003

(ett-tu-sen-tre)


Håll fötterna varma och huvudet kallt

Håll händerna på täcket för Gud ser allt


Instämmer i alla bättre författade bröllopstelegram


Leve brudgum, leve bruden

Ville komma, blev ej bjuden



Av Emma Rasmus - 20 augusti 2007 21:00

Ojojoj, det är inte lätt det här. Hur ska man få en bra mix av unga, gamla, barnfamiljer, vänner, bekanta och släktingar vid ett och samma bord? Och dessutom ta hänsyn till hur "nära" relationen till brudparet är...


Svårt, svårt.


Om ni har någon ni absolut vill ha vid samma bord kan ni väl hojta till?


Jag undrar i ärlighetens namn vem som egentligen läser den här bloggen. Ni kan väl skriva en kommentar??



Av Emma Rasmus - 16 augusti 2007 20:58

Idag har jag gjort Bröllops-research. :) Jag började dagen med att fråga ut min mentor kring hennes bröllop den 14/7. Vi tittade på en del fotografier från deras dag, och hon var så vacker!


Sedan fortsatte jag med att fråga ut min skolsköterska som den 7/7 var gäst på ett bröllop. Jag fick bläddra i brudparets festhäfte och titta på bilder.


På det stora hela en väldigt bröllopsinspirerad arbetsdag! :)


Nu är även vår bröllopshemsida i någorlunda presenterbart skick.

http://emmarasmus.weddingannouncer.com

Av Emma Rasmus - 13 augusti 2007 21:07

Har precis skickat iväg ett telegram till en av mina gamla vänner som gifter sig i september. Vi har inte pratats vid på 2-3 år nu, så det kändes väldigt spännande och roligt att få skicka iväg en hälsning på hennes stora dag. Det för naturligtvis tankarna till vårt eget bröllop och funderingar på vem vi kanske kan få telegram ifrån. Det är ju egentligen så enkelt att skicka iväg en hälsning och som brudpar måste man ju tycka det är himla roligt.

Av Emma Rasmus - 12 augusti 2007 20:21

Har äntligen fått tag i han man bokar bygdegården hos, så nu är den bokad 5-7 juni nästa år till den högst acceptabla kostnaden av 800 kronor. Iofs kunde det höjas inför nästa år, men vi klarar oss nog undan på 1000 kronor och det är ju alldeles underbart billigt för att ha en lokal i tre dagar.



Av Emma Rasmus - 11 augusti 2007 12:58

Här kommer länkar till sidor som är oumbärliga för mig i bröllopsplaneringstiden:


www.brollopstorget.se - forum för blivande brudar och redan fruar

www.brollopsplaner.blogspot.com - har fått så mycket inspiration från den här sidan att det nästan är löjligt. Snor hennes idéer rakt av utan dåligt samvete och tipsar andra om att göra detsamma! :)

www.monogramsidan.se - under hennes Tips och idéer har jag hittat många guldkorn!





Presentation

Omröstning

Vilken låt tycker du vi ska dansa första dansen till?
 Everything I do, I do it for you
 I don´t wanna miss a thing
 Come what may
 Heaven
 I do
 This I swear
 Annan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards